Rezervarile hoteliere prin sistemul Global Distribution System (GDS) au avut in luna februarie 2011 o crestere cu 23.5%, conducand la o crestere a veniturilor cu 36.8% fata de aceeasi perioada in 2010.

De asemnea, in aceeasi perioada s-au extins: durata de sedere si durata de rezervare anticipata.

Conform unor date furnizate de catre Pegasus pentru acest segment cresterea medie lunara a rezervarilor si  durata medie a sederii va continua sa creasca cu pana la 20%, pana in luna iulie.
Tarifele  hoteliere globale au urcat in luna februarie 2011, conform datelor publicate de catre Solutions Pegasus. Tarifele pentru turismul de afaceri au crescut cu un remarcabil 7% faţa de februarie 2010, iar tarifele hoteliere pentru turismul de agrement au crescut 3.6% in aceeaşi perioada.
Nivelul global al rezervarilor a scazut in februarie, prin intermediul sistemelor alternative de distributie, in mare parte de agrement,  sau a canale on-line independente, datorita  unei varietati de factori, inclusiv tulburarile din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord din ianuarie. Cu toate acestea, nivelul rezervarilor este de mai ridicat comparativ cu februarie 2010 cu +1,1% ca rata medie zilnica (ADR).

“In ciuda provocarilor  la nivel regional din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, hotelierii au fost inca in masura de a ridica tarifele suficient in februarie pentru a atinge rata medie de crestere la nivel mondial si de captarea rezervarilor mai mult decat anul trecut”, a declarat Mike Kistner, director executiv al Pegasus Solutions.

“Consumatorii nu sunt doar calatoresc mai mult, dar ei sunt, de asemenea, dispusi sa cheltuiasca mai mult. In plus, piata corporate efectueaza mai multe rezervari pentru  grupuri si intalniri de afaceri de la corporatii de toate dimensiunile, astfel ca pentru rezervarile din februarie, rata de crestere a veniturilor a fost cuplata si cu cresterea perioadei de sejur ”
Rezervarile hoteliere prin GDS, reprezenta cea mai mare parte a pietei corporate iar aceasta a avut o  crestere substantiala fată de 2010.

Rezervarile facute pana in prezent prin intermediul canalelor online sugereaza rate de crestere suficiente de puternice pentru a recastiga in aceasta primavara si vara „terenul pierdut” anul trecut.

 

* Sursa: Pegasus report & www.hotelmarketing.com