Canalele electronice au schimbat sistemele de vanzari si marketing la hoteluri pentru totdeauna. Marketingul pe site-uri internet, social media, Global Distribution System, şi intermediarii online au prezentat noi oportunităţi de marketing pentru hotelurile din întreaga lume.

Internetul a creat prima piata globala accesibila atat pentru hoteluri mari cat si pentru hoteluri mici situate oriunde in lume.

Pentru o vreme, se parea ca internetul ar fi un raspuns simplu la problemele de ocupare ale tuturor,  un mod ieftin şi eficient de a vinde camere. Tot ce era nevoie a fost un site web.

Cu toate acestea, marketingul pe internet a evoluat şi tehnologia a avansat……
1.Participarea „ Social Media „
Social media joaca un rol important in marketingul electronic. Retele precum Facebook si Twitter, utilizate în mod corespunzător şi consecvent, pot ajuta la stimularea traficului pentru site-ul dvs. prin cuvinte cheie si link-uri.

Cel mai important mediu social din domeniul hotelier, pana in momentul de fata este TripAdvisor. Datele arată că cel puţin 70% sau mai multi dintre posibilii dvs clienti vor verifica hotelul pe TripAdvisor, inainte de a face rezervarea.

Utilizati link-uri si machete ale Facebook, Twitter si Tripadvisor pe site-ul Dvs pentru a stimula feed-back-ul clientilor Dvs si a ii ajuta pe cei viitori sa isi formeze o parere.
2.Global Distribution System ( GDS)

Agenţii de voiaj vor continua sa joace un rol important In organizarea calatoriilor de afaceri si agrement pentru o lunga perioada de timp de acum incolo. In timp ce unele persoane se bucura de independenta in alegere oferita de internet, exista insa si multe persoane care au mai mare incredere in alegerile si propunerile facute de un agent de turism profesionist.

Daca aveţi un hotel independent, conexiunea GDS se poate face prin unul dintre furnizorii de GDS din lume, recomandabil unul care are reprezentanti si in tara Dvs. Conexiunea GDS este foarte rentabilă şi poate fi plina de recompense.

Global Distribution System a fost prima descoperire in marketingul electronic multi ani in urma. Aceasta permite agentiilor de turism si companiilor aeriene sa vizualizeze in timp real tarifele şi disponibilitatea inventarului de camere libere  pentru un hotel.

Pe parcursul anilor GDS si-a imbunatatit serviciile si aria de acoperire in asa fel incat sa poata fi accesat si de catre persoanele fizice, prin intermediul a diverse site-uri de rezervari care opereaza sub distributia GDS.

Cifra de afaceri care este tranzactionata prin intermediul GDS anual, este incă semnificativa.

3.Consortiile / Intermediarii (Third-Party Aggregators)

Cu abilitatea unica a pachetului de servicii compus din: calatorii aeriene, inchiriere de masini si camere de hotel, intermediarii au capturat o nisă de pe Internet.
Este adevarat ca unele date arata ca multi calatori prefera sa trateze direct cu furnizorii, mai degraba decat printr-un tert, dar confortul de rezerva totul de pe un singur site inclina balanta spre intermediari.

Intermediarii domina in paginile de search ale motoarelor de cautare, asadar este foarte probabil ca ei sa vanda camera de hotel inainte de a o face Dvs telefonic sau la receptie.

In ciuda a tot ceea ce s-ar putea spune despre acestia, intermediarii sunt capabili să producă afaceri bază solida pentru un hotel.

Conform unor studii doar aproximativ 20% din cautarile de pe internet se fac pentru un anume nume de hotel… Asadar va puteti permite sa nu lucrati cu intermediari, sperand ca clientul va cauta, gasi si rezerva doar hotelul dvs ?
Hotelurile independente au doar de câştigat din  crearea unei alianţe de vânzări cu intermediari online, acestia generandu-le un numar substantial de innpotari si de expunere la vânzare pe Internet.

Desi cifrele exacte sunt neclare, mulţi oameni simt că cel puţin 80%, sau mai mult, dintre toate rezervările de camere sunt în primul cercetate pe Internet.
4.Un marketing electronic echilibrat
Crearea unei strategii si a unui marketing echilibrat intre site-ul propriu al hotelului, exploatarea Global Distribution System  şi crearea unui parteneriat sistemele de rezervari va aduce su siguranta rezultate pozitive.

 

In anul 2011 marketingul electronic este o cheie a succesului pentru hotelieri !

 

* dupa Neil L. Salerno – Hotel Marketing Coach – “Hotel Internet & Electronic Marketing”