Relatia dintre industria hoteliera şi agentii de turism online (OTA) continua sa se dezvolte iar clientii incep sa utilizeze din ce in ce mai mult canalele electronice de distributie pentru a cauta si rezerva camere de hotel.

In timp ce agentii de turism online au vanzari substantiale, se dovedeste ca utilizarea mare a motoarelor de cautare, agentiilor de turism online, si altor site-uri de internet se face cu scopul de a aduna informatii cu privire la rezervarea unei camere. Destul de des insa achizitia se face pe site-ul propriu al hotelului, in cazul in care acesta dispune de o interfata de rezervari online preformanta

In consecinta, hotelierii trebuie sa se gandeasca strategic in ceea ce priveste stabilirea tarifelor si diferentierii pe piata. Agentii de turism online ( OTA) au numeroase instrumente si politici care sa permita sa distribuie camerele hotelurilor la preturi diferite mentinand in acelasi timp integritatea si imbunatind rata de venituri.

Poate cel mai important este pentru hoteluri sa foloseasca relatia lor cu OTA ca o alianta de afaceri in curs de desfasurare, care ii ajuta vanda camerele atat in periodele de varf, cat si in perioadele cu nivel al cererii scazut.

O noua tehnica de vanzare a OTA sunt asa numitele „site-uri opace” ( opaque sites) unde  hotelurile vand camere la preturi diferite, foarte atractive, fara a conecta direct tariful de brand ( nu se cunoaste numele hotelului decat dupa efectuarea rezervari).

Înţelegerea modului în care operează OTA ajuta hotelierilor sa stabileasca tarifele de vanzare si strategia de distributie.

Hotelul fiind listat pe site-uri de rezervari online se creeaza, de asemenea, un „efect de panou publicitar” , prin care se indirect stimuleaza si vanzarile pe site-ul propriu. Sistemele de rezervari online sunt un bun „ agent publicitar”

* Sursa: Cornell University - Center for Hospitality Research